Högvaktsträning all week long.

2007-05-27 @ 00:39:57
Bara övat hela veckan.

I måndags flyttade vi från 3:e våningen till första igen.
Ställde in oss där, sen gick vi och söp på 14:is berget. :D
Helmys.

I tisdags sattes bajonetten på.
Därefter övade vi vapenexercise och dylikt på kaserngårn. Haha.
Vi verkligen sög på det, vi vart hut kassa ni vill!
På kvällen tog vi ett dopp i havet.
När vi kom hem från det doppet hade folk haft roligt och lyft upp våra sängen på varandras.
Ohlssons, Janssons, Min och Linas. Haha. :D

image59


I onsdags så övade vi ännu mera.
Efter det följde vi med Malin, då hon skulle pierca tungan. JÄÄÄ!
Senare på dagen gick brandlarmet, så vi övade exercise på gården.
Måste sett för jävligt ut, i vår utstyrsel. Haha.
På kvällen åt vi en jävla massa glass.

I torsdags började inte dagen bra för löjtnant Spångberg. Hahahaha!
Först kom han på Ohlsson och Davidsson i samma säng.
Sen Mig och Lina på golvet.
Sen Jessen och Karlström på kaserngården.
Sen Mig och Lund under högvaktsfilmen. Hahahaa! :þ                   Stackarn.
På kvällen sen gick vi till PM.
Värsta party med absint, hångel och jävelskap.

       

I fredags mådde vi inte bra, dock.
Övade inför högvakten, jag blev utnämnd avlösningsförare.
Bytte tvätt.
Hade vattenkrig.
Plutonens timme.
Rent skepp.
Permisuppställning.
Hemfärd.



Idag har mamma och Tommie haft fest hemma.
Jag och Challe har vart lekledare med kareoke och gojs. :D



YTTRA DIG!
Postat av: browneyed

En fortsättning på novellen är publicerad :)

2007-05-27 @ 00:49:29     URL: http://browneyed.blogg.se
Postat av: 13-5-43

Det var inte jag som ställde sängarna sådär! Dessutom var jag inte ensam!

2009-01-07 @ 18:08:09
Postat av: Cicci.

Är de nån som sagt att de va du, Sjöberg?

2009-01-08 @ 11:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0